Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 8 lutego 2025 05:58

REGULAMIN

Plan dnia

 § 11.

1. Dzieci przebywające w Żłobku otrzymują 4 posiłki:

a) śniadanie, 

b) II śniadanie 

c) obiad,

d) podwieczorek. 

2. Organizację pracy Żłobka określa Ramowy Plan Dnia ustalony przez Dyrektora Żłobka, 

    uwzględniający potrzeby dzieci. Ramowy Plan Dnia informuje w szczególności o:

a) godzinach przyprowadzania i odbierania dzieci ze Żłobka; 

b) godzinach posiłków; 

c) zajęciach i zabawach w Żłobku, w tym spacerach i zabawach na zewnątrz Żłobka; 

d) godzinach snu i odpoczynku.

3. Ramowy Plan Dnia  zamieszczony jest w ogólnie dostępnym miejscu na tablicy 

    informacyjnej w siedzibie Żłobka oraz na stronie internetowej Żłobka.

4. Ramowy Plan Dnia (w zależności od godzin funkcjonowania Żłobka):

Wersja I 

6:30 – 8:00 - schodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, zabawy swobodne, diagnozowanie

                     zachowań dzieci (czas na swobodną zabawę dzieci, indywidualne zabawy 

                     edukacyjne z opiekunami);

8:00 – 8:10 – elementy planu daltońskiego (zaznaczanie obecności itd.);

8:10 – 8:30 - przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie 

                     elementów higieny osobistej, zabawy swobodne;

8:30 – 9:00 – śniadanie;

9:00 – 9:15 - zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, przygotowanie do zajęć, zabawy swobodne;

9:15 – 10:00 - zajęcia edukacyjne, multisensoryczne, sensoplastyka, przedstawienia 

                      teatralne, bloki edukacyjne (m. in.: umuzykalnienie, zajęcia plastyczne, zajęcia 

                      ruchowe, zajęcia rozwijające mowę i myślenie, zajęcia o charakterze 

                      matematyczno- przyrodniczym),gry i zabawy dydaktyczno-wychowawcze 

                      zajęcia indywidualne, spacery, zajęcia i zabawy w ogrodzie;

10:00 – 10:15 - prace porządkowe po zajęciach, zabiegi pielęgnacyjne (trening czystości – 

                         nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej), przygotowanie 
                        do II śniadania, zabawy swobodne;

10:15 – 10:45 – II śniadanie – zupa,

10:45 – 11:00 – zabiegi higieniczno-sanitarne, swobodna zabawa dzieci, przygotowanie 
                         do zajęć/wyjścia;

11:00 – 11:30 – zajęcia edukacyjno-wychowawcze, zajęcia językowe, zajęcia dodatkowe,  

                          pobyt na świeżym powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw;

11:30 – 11:45 – przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne, zabawy 

                          swobodne;

11:45 – 12:15 – obiad – drugie danie;

12:15 – 14:00 - odpoczynek, leżakowanie (wyciszenie przed snem - czytanie bajek, słuchanie 

                         muzyki); 

14:00 - 14:30 - przygotowanie do podwieczorku, zabiegi pielęgnacyjne (czynności 

                         higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej), 

14:30 – 15.00 – podwieczorek;

15:00 – 16:30 – zabawy edukacyjne, zajęcie dodatkowe, zabawy ruchowe, zabawy
                          w ogrodzie, zajęcia indywidualne, zabawy i gry dowolne, rozchodzenie się 

                          dzieci.

Wersja II

7:00 – 8:30 - schodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, zabawy swobodne, diagnozowanie 

                     zachowań dzieci (czas na swobodną zabawę dzieci, indywidualne zabawy 

                     edukacyjne z opiekunami);

8:30 – 8:40 – elementy planu daltońskiego (zaznaczanie obecności itd.);

8:40 – 9:00 - przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie 

                     elementów higieny osobistej, zabawy swobodne;

9:00 – 9:30 – śniadanie;

9:30 – 9:45 - zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, przygotowanie do zajęć, zabawy swobodne;

9:45 – 10:15 - zajęcia edukacyjne, multisensoryczne, sensoplastyka, przedstawienia 

                      teatralne, bloki edukacyjne (m. in.: umuzykalnienie, zajęcia plastyczne, zajęcia 

                      ruchowe, zajęcia rozwijające mowę i myślenie, zajęcia o charakterze 

                      matematyczno- przyrodniczym),gry i zabawy dydaktyczno-wychowawcze 

                      zajęcia indywidualne, spacery, zajęcia i zabawy w ogrodzie;

10:15 – 10:30 - prace porządkowe po zajęciach, zabiegi pielęgnacyjne (trening czystości – 

                         nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej), przygotowanie 
                        do II śniadania, zabawy swobodne;

10:30 – 11:00 – II śniadanie – zupa,

11:00 – 11:15 – zabiegi higieniczno-sanitarne, swobodna zabawa dzieci, przygotowanie 
                         do zajęć/wyjścia;

11:15 – 11:45 – zajęcia edukacyjno-wychowawcze, zajęcia językowe, zajęcia dodatkowe, 

                          pobyt na świeżym powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw;

11:45 – 12:00 – przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne, zabawy 

                          swobodne;

12:00 – 12:30 – obiad – drugie danie;

12:30 – 14:15 - odpoczynek, leżakowanie (wyciszenie przed snem - czytanie bajek, słuchanie 

                         muzyki); 

14:15 - 14:45 - przygotowanie do podwieczorku, zabiegi pielęgnacyjne (czynności 

                         higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej), 

14:45 – 15:15 – podwieczorek;

15:15 – 17:00 – zabawy edukacyjne, zajęcie dodatkowe, zabawy ruchowe, zabawy
                          w ogrodzie, zajęcia indywidualne, zabawy i gry dowolne, rozchodzenie się 

                          dzieci.

5. Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z placu zabaw i spacerów.


Podziel się

Napisz do nas!

Jeśli masz pytania, wątpliwości lub chcesz porozmawiać na ważny temat - napisz do nas! Wszelkie zapytania z formularza kierowane są na adres [email protected]