Plan dnia
§ 11.
1. Dzieci przebywające w Żłobku otrzymują 4 posiłki:
a) śniadanie,
b) II śniadanie
c) obiad,
d) podwieczorek.
2. Organizację pracy Żłobka określa Ramowy Plan Dnia ustalony przez Dyrektora Żłobka,
uwzględniający potrzeby dzieci. Ramowy Plan Dnia informuje w szczególności o:
a) godzinach przyprowadzania i odbierania dzieci ze Żłobka;
b) godzinach posiłków;
c) zajęciach i zabawach w Żłobku, w tym spacerach i zabawach na zewnątrz Żłobka;
d) godzinach snu i odpoczynku.
3. Ramowy Plan Dnia zamieszczony jest w ogólnie dostępnym miejscu na tablicy
informacyjnej w siedzibie Żłobka oraz na stronie internetowej Żłobka.
4. Ramowy Plan Dnia (w zależności od godzin funkcjonowania Żłobka):
Wersja I
6:30 – 8:00 - schodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, zabawy swobodne, diagnozowanie
zachowań dzieci (czas na swobodną zabawę dzieci, indywidualne zabawy
edukacyjne z opiekunami);
8:00 – 8:10 – elementy planu daltońskiego (zaznaczanie obecności itd.);
8:10 – 8:30 - przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie
elementów higieny osobistej, zabawy swobodne;
8:30 – 9:00 – śniadanie;
9:00 – 9:15 - zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, przygotowanie do zajęć, zabawy swobodne;
9:15 – 10:00 - zajęcia edukacyjne, multisensoryczne, sensoplastyka, przedstawienia
teatralne, bloki edukacyjne (m. in.: umuzykalnienie, zajęcia plastyczne, zajęcia
ruchowe, zajęcia rozwijające mowę i myślenie, zajęcia o charakterze
matematyczno- przyrodniczym),gry i zabawy dydaktyczno-wychowawcze
zajęcia indywidualne, spacery, zajęcia i zabawy w ogrodzie;
10:00 – 10:15 - prace porządkowe po zajęciach, zabiegi pielęgnacyjne (trening czystości –
nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej), przygotowanie
do II śniadania, zabawy swobodne;
10:15 – 10:45 – II śniadanie – zupa,
10:45 – 11:00 – zabiegi higieniczno-sanitarne, swobodna zabawa dzieci, przygotowanie
do zajęć/wyjścia;
11:00 – 11:30 – zajęcia edukacyjno-wychowawcze, zajęcia językowe, zajęcia dodatkowe,
pobyt na świeżym powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw;
11:30 – 11:45 – przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne, zabawy
swobodne;
11:45 – 12:15 – obiad – drugie danie;
12:15 – 14:00 - odpoczynek, leżakowanie (wyciszenie przed snem - czytanie bajek, słuchanie
muzyki);
14:00 - 14:30 - przygotowanie do podwieczorku, zabiegi pielęgnacyjne (czynności
higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej),
14:30 – 15.00 – podwieczorek;
15:00 – 16:30 – zabawy edukacyjne, zajęcie dodatkowe, zabawy ruchowe, zabawy
w ogrodzie, zajęcia indywidualne, zabawy i gry dowolne, rozchodzenie się
dzieci.
Wersja II
7:00 – 8:30 - schodzenie się dzieci, zabawy integracyjne, zabawy swobodne, diagnozowanie
zachowań dzieci (czas na swobodną zabawę dzieci, indywidualne zabawy
edukacyjne z opiekunami);
8:30 – 8:40 – elementy planu daltońskiego (zaznaczanie obecności itd.);
8:40 – 9:00 - przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie
elementów higieny osobistej, zabawy swobodne;
9:00 – 9:30 – śniadanie;
9:30 – 9:45 - zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, przygotowanie do zajęć, zabawy swobodne;
9:45 – 10:15 - zajęcia edukacyjne, multisensoryczne, sensoplastyka, przedstawienia
teatralne, bloki edukacyjne (m. in.: umuzykalnienie, zajęcia plastyczne, zajęcia
ruchowe, zajęcia rozwijające mowę i myślenie, zajęcia o charakterze
matematyczno- przyrodniczym),gry i zabawy dydaktyczno-wychowawcze
zajęcia indywidualne, spacery, zajęcia i zabawy w ogrodzie;
10:15 – 10:30 - prace porządkowe po zajęciach, zabiegi pielęgnacyjne (trening czystości –
nauka i wdrażanie elementów higieny osobistej), przygotowanie
do II śniadania, zabawy swobodne;
10:30 – 11:00 – II śniadanie – zupa,
11:00 – 11:15 – zabiegi higieniczno-sanitarne, swobodna zabawa dzieci, przygotowanie
do zajęć/wyjścia;
11:15 – 11:45 – zajęcia edukacyjno-wychowawcze, zajęcia językowe, zajęcia dodatkowe,
pobyt na świeżym powietrzu, spacery, zabawy w ogrodzie i na placu zabaw;
11:45 – 12:00 – przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne, zabawy
swobodne;
12:00 – 12:30 – obiad – drugie danie;
12:30 – 14:15 - odpoczynek, leżakowanie (wyciszenie przed snem - czytanie bajek, słuchanie
muzyki);
14:15 - 14:45 - przygotowanie do podwieczorku, zabiegi pielęgnacyjne (czynności
higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej),
14:45 – 15:15 – podwieczorek;
15:15 – 17:00 – zabawy edukacyjne, zajęcie dodatkowe, zabawy ruchowe, zabawy
w ogrodzie, zajęcia indywidualne, zabawy i gry dowolne, rozchodzenie się
dzieci.
5. Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z placu zabaw i spacerów.