Zadania Pracowników
§ 19.
1. Żłobek ma obowiązek:
a) utrzymać obiekt w czystości i w stanie technicznym niezagrażającym zdrowiu i życiu osób
tam przebywających, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
b) zatrudniać personel z aktualnymi badaniami lekarskimi i odpowiednim przygotowaniem
merytorycznym;
c) informować na bieżąco Rodziców/opiekunów prawnych o planie pracy z dziećmi,
zachowaniu dziecka w ciągu dnia, jadłospisie na dany dzień;
d) informować Rodziców/opiekunów prawnych o wszelkich zmianach dotyczących
odpłatności za pobyt w Żłobku;
e) przestrzegać ochrony danych osobowych dziecka i rodziców.
§ 20.
1. Do zadań Dyrektora należy w szczególności:
a) Kierowanie całością spraw administracyjno-gospodarczych i finansowych Żłobka zgodnie
z obowiązującymi przepisami;
b) Organizowanie i tworzenie warunków pracy Żłobka, w szczególności zapewnienie
prawidłowej organizacji stanowisk pracy, zasad współżycia i koleżeńskiej współpracy;
c) Ustalenie regulaminów wewnętrznych oraz zakresów czynności dla personelu;
d) Pełnienie funkcji Pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy;
e) Reprezentowanie Żłobka na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach
go dotyczących;
f) Kierowanie bieżącymi sprawami Żłobka i wydawanie z tym związanych poleceń
i zarządzeń;
g) Sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Żłobka;
h) Inicjowanie i tworzenie warunków podnoszenia kwalifikacji przez Pracowników Żłobka;
i) Wykonywanie wszystkich czynności wynikających z działalności Żłobka jako zakładu
użyteczności publicznej;
j) Współpraca z Radą Rodziców Żłobka;
k) Rozpatrywanie skarg i zażaleń oraz wniosków od Rodziców/prawnych opiekunów dzieci
uczęszczających do Żłobka;
l) Współpraca z Gminą Fajsławice - organem prowadzącym i nadzorującym Żłobek;
ł) Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zorganizowanie pomocy lekarskiej
w razie potrzeby.
2. Dyrektor Żłobka opracowuje arkusz organizacji Żłobka, który określa szczegółową
organizację opieki pielęgnacyjnej, wychowawczej i edukacyjnej nad dziećmi w Żłobku,
w danym roku kalendarzowym. Arkusz organizacyjny zatwierdza Wójt Gminy Fajsławice. 3. W arkuszu organizacji Żłobka określa się w szczególności:
a) liczbę dzieci przyjętych do Żłobka,
b) liczbę i strukturę wieku dzieci uczęszczających do Żłobka,
c) liczbę dzieci oczekujących na przyjęcie do Żłobka według złożonych w Żłobku wniosków, d) stan i strukturę zatrudnienia w Żłobku,
e) termin przerwy urlopowej w Żłobku.
3. Wzór arkusza organizacji Żłobka i jego aktualizacji w ciągu roku, opracowuje Dyrektor
Żłobka i przedstawia do akceptacji Wójtowi Gminy Fajsławice.
4. Dyrektor Żłobka, posiadający odpowiednie kwalifikacje może być opiekunem grupy.
§ 21.
1. Do zadań Opiekuna zatrudnionego w Żłobku należy:
a) Ścisła współpraca z Dyrektorem Żłobka Gminnego „Małe Ziółka”;
b) Zapewnienie każdemu dziecku maksymalnego bezpieczeństwa w trakcie pobytu w Żłobku,
odpowiadanie za życie i zdrowie dzieci przebywających w Żłobku;
c) Zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych dziecka, reagowanie
na każdy płacz i wołanie dziecka, łagodne i wyrozumiałe traktowanie każdego dziecka;
d) Wykonywanie prac pielęgnacyjnych, opiekuńczo – wychowawczych oraz edukacyjnych;
e) Stwarzanie warunków wspomagających rozwój oraz zdolności i zainteresowania dzieci
poprzez obserwację i kontakt indywidualny;
f) Planowanie i przeprowadzanie zajęć zabawowych z elementami edukacji,
z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
g) Układanie planów zajęć i przeprowadzanie zajęć opiekuńczo- wychowawczych
i edukacyjnych uwzględniając rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwy dla jego
wieku;
h) Przyjmowanie i wydawanie dzieci Rodzicom/opiekunom prawnym oraz osobom do tego
upoważnionym;
i) Inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze wychowawczym, kulturalnym
i rekreacyjno-sportowym;
j) Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji niezbędnej do pracy zgodnie z przepisami
prawa;
k) Organizowanie planu dnia i dbałość o jego wykonanie;
l) Karmienie dzieci i wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych zgodnie
z rozkładem dnia;
ł) Natychmiastowe zawiadamianie Dyrektora Żłobka o objawach chorobowych
zauważonych u dzieci, sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu dzieci i Pracowników,
wypadkach na terenie Żłobka oraz sytuacjach konfliktowych z Rodzicami/opiekunami
prawnymi dziecka;
m) Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zorganizowanie pomocy lekarskiej
w razie potrzeby;
n) Czuwanie nad prawidłowym żywieniem dzieci;
o) Współpracowanie z Rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka;
p) Kontrolowanie stanu zabawek i pomocy wychowawczych, czuwanie nad ich właściwym
używaniem, dbałość o czystość, ład i porządek w salach i innych pomieszczeniach Żłobka; r) Wykonywanie i aktualizowanie dekoracji sal i gazetki;
s) Planowanie własnego rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami Żłobka;
t) Uczestniczenie w radach Opiekunów oraz spotkaniach z Rodzicami/opiekunami;
u) Przejmowanie obowiązków zgodnie z wprowadzonym systemem zastępstw;
w) Wykonywanie innych poleceń służbowych zleconych przez Dyrektora Żłobka lub osobę
pełniącą zastępstwo;
y) Szanowanie mienia Żłobka;
z) Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej.
§ 22.
1. Do zadań Pokojowej zatrudnionej w Żłobku należy:
a) Utrzymywanie w czystości wszystkich pomieszczeń Żłobka;
b) Dostarczanie posiłków na sale oraz pomoc przy ich wydawaniu;
c) Sprzątanie po posiłkach;
d) Dbałość o stan sprzętu, zabawek, śliniaczków;
e) Zmywanie i wyparzanie naczyń;
f) Zastępowanie Opiekunki w przypadku jej nieobecności na sali;
g) Dbałość o stan sanitarno – higieniczny pomieszczeń w tym dezynfekcję nocników;
h) Dbałość o czystość oraz zmianę pościeli;
i) Przygotowywanie rzeczy przeznaczonych do prania;
j) Dbanie o ład i porządek w pomieszczeniu gospodarczym;
k) Przejmowanie obowiązków zgodnie z wprowadzonym systemem zastępstw,
l) Wykonywanie innych poleceń służbowych zleconych przez Dyrektora Żłobka lub osobę
pełniącą zastępstwo.