Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 8 lutego 2025 09:13

REGULAMIN

Zadania Pracowników

§ 19.

1. Żłobek ma obowiązek: 

a) utrzymać obiekt w czystości i w stanie technicznym niezagrażającym zdrowiu i życiu osób 

    tam przebywających, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 

b) zatrudniać personel z aktualnymi badaniami lekarskimi i odpowiednim przygotowaniem 

    merytorycznym;

c) informować na bieżąco Rodziców/opiekunów prawnych o planie pracy z dziećmi, 

   zachowaniu dziecka w ciągu dnia, jadłospisie na dany dzień; 

d) informować Rodziców/opiekunów prawnych o wszelkich zmianach dotyczących 

    odpłatności za pobyt w Żłobku; 

e) przestrzegać ochrony danych osobowych dziecka i rodziców.

§ 20.

1. Do zadań Dyrektora należy w szczególności: 

a) Kierowanie całością spraw administracyjno-gospodarczych i finansowych Żłobka zgodnie 

    z obowiązującymi przepisami; 

b) Organizowanie i tworzenie warunków pracy Żłobka, w szczególności zapewnienie 

    prawidłowej organizacji stanowisk pracy, zasad współżycia i koleżeńskiej współpracy;

c) Ustalenie regulaminów wewnętrznych oraz zakresów czynności dla personelu; 

d) Pełnienie funkcji Pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy;

e) Reprezentowanie Żłobka na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach 

    go dotyczących; 

f) Kierowanie bieżącymi sprawami Żłobka i wydawanie z tym związanych poleceń 

    i zarządzeń; 

g) Sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Żłobka; 

h) Inicjowanie i tworzenie warunków podnoszenia kwalifikacji przez Pracowników Żłobka; 

i) Wykonywanie wszystkich czynności wynikających z działalności Żłobka jako zakładu 

    użyteczności publicznej; 

j) Współpraca z Radą Rodziców Żłobka; 

k) Rozpatrywanie skarg i zażaleń oraz wniosków od Rodziców/prawnych opiekunów dzieci 

     uczęszczających do Żłobka; 

l) Współpraca z Gminą Fajsławice - organem prowadzącym i nadzorującym Żłobek;

ł) Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zorganizowanie pomocy lekarskiej 

     w razie potrzeby.

2. Dyrektor Żłobka opracowuje arkusz organizacji Żłobka, który określa szczegółową

    organizację opieki pielęgnacyjnej, wychowawczej i edukacyjnej nad dziećmi w Żłobku, 

    w danym roku kalendarzowym. Arkusz organizacyjny zatwierdza Wójt Gminy Fajsławice. 3. W arkuszu organizacji Żłobka określa się w szczególności: 

a) liczbę dzieci przyjętych do Żłobka, 

b) liczbę i strukturę wieku dzieci uczęszczających do Żłobka, 

c) liczbę dzieci oczekujących na przyjęcie do Żłobka według złożonych w Żłobku wniosków, d) stan i strukturę zatrudnienia w Żłobku, 

e) termin przerwy urlopowej w Żłobku. 

3. Wzór arkusza organizacji Żłobka i jego aktualizacji w ciągu roku, opracowuje Dyrektor 

    Żłobka i przedstawia do akceptacji Wójtowi Gminy Fajsławice. 

4. Dyrektor Żłobka, posiadający odpowiednie kwalifikacje może być opiekunem grupy.

§ 21.

1. Do zadań Opiekuna zatrudnionego w Żłobku należy: 

a) Ścisła współpraca z Dyrektorem Żłobka Gminnego „Małe Ziółka”;

b) Zapewnienie każdemu dziecku maksymalnego bezpieczeństwa w trakcie pobytu w Żłobku, 

    odpowiadanie za życie i zdrowie dzieci przebywających w Żłobku; 

c) Zaspokajanie potrzeb biologicznych, psychicznych i społecznych dziecka, reagowanie

    na każdy płacz i wołanie dziecka, łagodne i wyrozumiałe traktowanie każdego dziecka;

d) Wykonywanie prac pielęgnacyjnych, opiekuńczo – wychowawczych oraz edukacyjnych;

e) Stwarzanie warunków wspomagających rozwój oraz zdolności i zainteresowania dzieci 

    poprzez obserwację i kontakt indywidualny; 

f) Planowanie i przeprowadzanie zajęć zabawowych z elementami edukacji,

    z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka; 

g) Układanie planów zajęć i przeprowadzanie zajęć opiekuńczo- wychowawczych

    i edukacyjnych uwzględniając rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwy dla jego 

    wieku; 

h) Przyjmowanie i wydawanie dzieci Rodzicom/opiekunom prawnym oraz osobom do tego 

    upoważnionym; 

i) Inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze wychowawczym, kulturalnym

    i rekreacyjno-sportowym; 

j) Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji niezbędnej do pracy zgodnie z przepisami 

    prawa; 

k) Organizowanie planu dnia i dbałość o jego wykonanie; 

l) Karmienie dzieci i wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych zgodnie 

    z rozkładem dnia; 

ł) Natychmiastowe zawiadamianie Dyrektora Żłobka o objawach chorobowych 

    zauważonych u dzieci, sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu dzieci i Pracowników, 

    wypadkach na terenie Żłobka oraz sytuacjach konfliktowych z Rodzicami/opiekunami 

    prawnymi dziecka; 

m) Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zorganizowanie pomocy lekarskiej 

    w razie potrzeby;

n) Czuwanie nad prawidłowym żywieniem dzieci; 

o) Współpracowanie z Rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka;

p) Kontrolowanie stanu zabawek i pomocy wychowawczych, czuwanie nad ich właściwym 

    używaniem, dbałość o czystość, ład i porządek w salach i innych pomieszczeniach Żłobka; r) Wykonywanie i aktualizowanie dekoracji sal i gazetki;

s) Planowanie własnego rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami Żłobka; 

t) Uczestniczenie w radach Opiekunów oraz spotkaniach z Rodzicami/opiekunami; 

u) Przejmowanie obowiązków zgodnie z wprowadzonym systemem zastępstw; 

w) Wykonywanie innych poleceń służbowych zleconych przez Dyrektora Żłobka lub osobę

      pełniącą zastępstwo; 

y) Szanowanie mienia Żłobka;

z) Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej.

§ 22.

1. Do zadań Pokojowej zatrudnionej w Żłobku należy: 

a) Utrzymywanie w czystości wszystkich pomieszczeń Żłobka;

b) Dostarczanie posiłków na sale oraz pomoc przy ich wydawaniu; 

c) Sprzątanie po posiłkach; 

d) Dbałość o stan sprzętu, zabawek, śliniaczków; 

e) Zmywanie i wyparzanie naczyń; 

f) Zastępowanie Opiekunki w przypadku jej nieobecności na sali; 

g) Dbałość o stan sanitarno – higieniczny pomieszczeń w tym dezynfekcję nocników; 

h) Dbałość o czystość oraz zmianę pościeli; 

i)  Przygotowywanie rzeczy przeznaczonych do prania; 

j) Dbanie o ład i porządek w pomieszczeniu gospodarczym; 

k) Przejmowanie obowiązków zgodnie z wprowadzonym systemem zastępstw,

l) Wykonywanie innych poleceń służbowych zleconych przez Dyrektora Żłobka lub osobę 

     pełniącą zastępstwo.


Podziel się

Napisz do nas!

Jeśli masz pytania, wątpliwości lub chcesz porozmawiać na ważny temat - napisz do nas! Wszelkie zapytania z formularza kierowane są na adres [email protected]